İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
- İl'in ekonomik ve sosyal yapısını belirlemek amacıyla araştırmalar yapmak. ilgili ve özel kuruluşlardan toplanan bilgilerden faydalanarak, il envanterini hazırlamak.
- İl'deki kamu kuruluşlarınca üst kademelere gönderilecek yatırım tekliflerini incelemek, varsa aralarındaki uyumsuzluk veya çelişkileri tespit etmek ve bir rapor halinde durumu İl Koordinasyon Kuruluna sunmak,
- Plan-program uygulamaları ile yıllık programlarda yer alan İl'deki kamu yatırımlarını izlemek, ortaya çıkan ve koordinasyonu gerektiren sorunları belirlemek, çözümlenmesi için gerekli tedbirleri tespit ederek, Valiliğe bildirmek ve çözümlenmesine yardımcı olmak,
- İl Koordinasyon Kuruluna götürülmesi gereken koordinasyon ve izleme konularında gerekçeli rapor hazırlamak, bu kurulun çalışmalarına ilişkin ön hazırlıkları yapmak ve sekretarya hizmetlerini yürütmek,
- Mahalli İdarelerin planlama çalışmalarına ve yatırım tekliflerinin hazırlanmasına kalkınma planları doğrultusunda yardımcı olmak, bu idarelerin yatırımlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek,
- Devlet-halk işbirliği ile mahalli kaynaklar harekete geçirilerek meydana getirilen ekonomik girişimlerin oluşturulması ve izlenmesi çalışmalarında Vali'ye yardımcı olmak,
- İçişleri Bakanlığı bütçesine dahil taşra birimlerinin harcama durumlarını üçer aylık dönemler halinde izleyerek, izleme formlarını Bakanlığa göndermek,
- İlçelerle, plan ve program uygulanmasında etkili bir haberleşme ve işbirliğini sağlamak.
- Plan ve programların halka tanıtılması konusunda gerekli çalışmaları yapmak,
- İl Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezinin çalışmalarını düzenlemek, izlemek, geliştirmek ve İlçe Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezlerinin düzenlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına yardımcı olmak,
- Valiliğin ekonomik konulara ilişkin brifing dosyalarını, gerekli tablo ve grafikleri hazırlamak,
- Kalkınma planları ve yıllık programlar ile ilgili olarak Valilikçe verilecek diğer görevleri yapmak,
- Vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak.