İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
Madde 18- İl Dernekler Müdürü, Dernekler Dairesi Başkanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Kuruluş, Görev, Çalışma ve Denetim Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde, İl Dernekler Müdürlüğüne verilen görevlerin mevzuata uygun, etkin, verimli ve işbirliği içinde yürütülmesini sağlamaya yönelik olmak üzere;
a) İş bölümü yapmak, yetki ve sorumlulukları tespit etmek,
b) Mevzuata uygun olarak dernek iş ve işlemlerinin kolaylaştırılması ve çabuklaştırılması yönünde tedbirler almak, üstlerine öneride bulunmak,
c) Hizmet ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler geliştirmek, uygulamak ve üstlerine önermek,
d) İlçe dernekler birimleri ile koordineli çalışmak,
e) (Değişik:RG-04/09/2003-25219) Dernek ve birlikler tarafından verilen beyannamelerin etkin incelenmesini sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
f) Merkez ile bilgi akışına ilişkin teknolojik imkanların sağlanması ve kullanılması ile ilgili çalışmalar yapmak,
g) Dernek kurulması ve faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik olarak ilgili kuruluşlarla işbirliği içinde bulunmak,
h) Dernek yöneticilerinin uygulamada karşılaştıkları sorunları belirlemek ve Başkanlığa önerilerde bulunmak,
ı) Derneklerle ilgili il düzeyinde istatistikler tutmak ve Başkanlığa bildirmek,
i) Dernekler arşivini oluşturmak ve güvenliğini sağlamak,
j) Medeni Kanunun 115 inci maddesi uyarınca işlemleri yürütmek,
k) Mevzuatta verilen diğer görevler ile, valilik tarafından hizmete ilişkin verilen emir ve görevleri yerine getirmek,
İle yetkili ve görevlidir.
İl dernekler büro şeflerinin görevleri
Madde 19- Büro Şefi, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde;
a) Büro hizmetlerinin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
b) Büro personelini izlemek ve değerlendirmek,
c) İl dernekler müdürü tarafından hizmete ilişkin verilen diğer görevleri yapmak,
İle yetkili ve görevlidir.